lithium

Express you colorful mind

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Evening of Dawn

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 9 ... 17  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 17]

16 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 4:28 pm

Jeremiah

Alex the carrot
Alex the carrot
meid
meteen knikte ik. ‘maar natuurlijk.’ Ik rende naar de jongen toe en hield hem vast terwijl de vrouw Mia de handboeien los maakte. ‘kom je moet naar binnen.’ Zei ik, en samen met Mia namen we hem mee terug. Hij maakte een heel bloed spoor over de grond heen… en ook dit bleef gewoon liggen. Zelfs niemand vroeg hoe het met hem ging. natuurlijk was het wel obvious hoe het met hem ging… maar gewoon… niemand leek het iets te boeien!

We kwamen terug in zijn huis en we legde hem meteen neer op de tafel. Deze was namelijk groot genoeg en het zou izjn bed niet viesmaken met bloed. ‘we moeten de wonden schoonmaken.’ Zei ik, en ik pakte wat ijsblokken die ik liet smelten. Ik deed alles zo snel… dat het duidelijk was dat ik dit vaker gedaan had. dat ik wist hoe een menselijk lichaam in elkaar zat en alles. Want ik was zo snel dat al snel een aantal doorweekte koude lappen op zijn huid lagen met ijs er nog eens bovenop.

Alex
Daar was ze dus. Ik grijnste alleen maar naar haar toen ze om me heen rondjes maakte en druk tierde. ‘je weet dat ik je kan verstaan he.’ Zei ik rustig en met een lachje. Ik trok mijn shirt uit en krabte afwezig over mijn buik heen. ik had honger… ik keek rond en zag het half omgevallen flesje met voeding. Ik pakte het , en zonder een glas te pakken dronk ik het op uit het flesje zelf. ‘wat? Zie je mijn moeder hier soms ergers?’ vroeg ik toen ik een aantal zielen naar me zag staren. Duidelijk ouders! ‘hun zielen zou ik nooit helpen. Maar ehy~! Maak het jullie gemakkelijk oke, dit huis is ook van jullie nu. Maar verstop je weer als er iemand aanklopt. Niemand mag weten dart ik dit doe.’ Ik ging hierna in alleen mijn broek achter mijn bureau zitten want ik had 1 ziel… en die was er slecht aan toe… ik haalde de ziel uit de tas en zag hoe zwak het licht was. groen licht… ‘hey… hey it’s okay. I’m helping you.’ Ik hield mijn handen boven de ziel en ademde diep in en uit. Dit was het aller moeilijkste… zielen helen. Het vergde zo veel energie van me. Ik wreef mijn handen in elkaar en blies er soms in en mijn handen begonnen te gloeien. Hitte straalde er vanaf, en hoe meer ik blies hoe warmer ze werden. Groen licht verscheen van onder mijn nagels, en nu ook van onder mijn huid.. zo pakte ik de ziel op, en hield het in gesloten handen. de gloed werd heftiger en bijna verblindend. Ik kneep mijn ogen dicht.. en duwde in een keer mijn handen samen. De ziel klapte niet, in tegendeel. Mijn handen sprongen uit elkaar alsof ik een springveer losliet en de ziel schoot door de kamer heen.

17 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 4:46 pm

Evylian

Jake the jerk
Jake the jerk
Mia
Ik kon niet meer helpen dan dit en keek toe hoe jake al hoestens op de tafel lag.. Ik gaf de nieuwe met 20 minuten voor jake weer in actie kwam.. Hij hoeste zijn longen uit zijn lichaam. en zoals ik al dacht.. kwam jake na ongeveer 20 minuten weer overeind en vielen de doeken van zijn rug af.. hij rechte het waarna hij gewoo zijn shirt uit deed deze in een wasmand gooide en daarna een veel te groot shirt aan trekte.. hij histe ene paar keer tot hij zijn gezicht weer in de plooi had.. NAtuurlijk zag je de pijn van zijn gezicht af als je hem langer kende. Hij knarste zijn tanden dan.. Maar voor vreemde.. 'oke dankje wel.. voor het betalen van me rente.. ' begon hij waarna hij wat oppakte en zijn handen schoonmaakte. 'kan ik op zun minst voor je koken.. EN je geld.. ik zorg er voor dat je het.. nee wacht als je wilt kan je iets uit kiezen dat ter waarde is van uw actie'

18 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 5:02 pm

Jeremiah

Alex the carrot
Alex the carrot
Eerlijk gezegd deed ik niet zo veel toen de jongen na 20 minuten al besloot om te gaan lopen en alles. Want mensen konden toch doen wat ze zelf wilde zeker in hun eigen huis. Deze wereld was zo raar… ‘no problem./’ zei ik toen hij me bedankte. Ik keek de winkel rond en zuchtte weer, nadenkend.. mijn hand kwam tegen mijn lippen te liggen. In eerste instantie wilde ik meteen afzeggen toen hij zei dat hij voor me wilde koken. Koken… wat wilde hij koken dan… de ijsblokken? Oke nu was ik toch best nieuwsgierig maar eten bij vreemde… alleen toen mocht ik iets uitkiezen. ‘oke ik blijf eten.’ Zei ik meteen, en ik pakte mijn tas bij me. Hier haalde ik een metalen vleesmuisje uit. Zo’n 20 cm breed. En het was duidelijk dat de vleugel kapot was. nog goed kapot ook.. het hing nog maar aan een paar schroefjes en kon helemaal niet meer bewegen. ‘ik heb je hulp nodig…’ zei ik. ‘dit is mijn zus. Tweelingzus… en ze is erg verzwakt… en nu zoek ik degene die haar gemaakt heeft…’

19 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 5:20 pm

Evylian

Jake the jerk
Jake the jerk
Jake
de meid die me geholpen ha haalde iets uit haar tas en meteen herkende ik het monsterde.. Het was een vleermuis uit mijn eerdere jaren. 'oh dat moet luna zijn!' ze was de enige gekozen had om een vleermuis te worden.. Volgens mij was het haar vader die haar bracht en smeekte om iets te maken!. Toen ze niet in een kat of iets wilde had ik een vleermuisje gemaakt en ze wide er dolgraag in!. 'geef is' met de vleermuis in me handen liep ik me werk kamer in waar ik achter vele vergrootglassen ging iztten en begon te werken.. helaas als ik eenmaal begon kon weinig me meer storen o pde deurbel van de winkel na. 'kijk is' ik hield haar omhoog. Ze was nog niet op kracht maar haar vleugels. ik gaf haar terug. 'Geef haar genoeg eten'

een maand ging voor bij en ik kon al weer wat beter bewgen. Ik had wat beesten verkocht dus ik had mijn rente kunnen betalen. MAar nu moest ik nieuwe gear vinden!. dus dat werd het bos in.. met en rug vol met korsten en brandwonden.. Maar het moest.. meer gears meer geld weer een paar maanden emer rente betalen.

ik had me helemaal ingepakt en me mondkapje klaar om het bos in te gaan.. ik deed me tas op me rug. Meteen draaide me ogen weg.. 'fak.. ok geen tas..'

20 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 5:37 pm

Jeremiah

Alex the carrot
Alex the carrot
Ik gaf Luna aan hem en ik knikte terwijl ik dat deed. ‘hoe… jij hebt… dan heb ik je gevonden! Maak haar, please.’ Smeekte ik nu, en ik keek toe hoe Luna meegenomen werd door hem… en hij daarna voor uren bezig was met de vleugel. Nog altijd had Luna zichzelf niet laten zien… al voor dagen niet. Het leek een lege schell als je de lichte glans niet zag die van de zien afkwam.

Alex
Ik moest nu toch wel ergens heen met al die zielen… die ouders werden mijn dood! en die roze vooral! Ik ging met mijn goggles op het bos door, op naar de stad waar ik de zielen kon afgeven aan iemand. En ik werd getrokken naar iets.. echt al voor weken! En in eerste instantie kon ik niet goed plaatsten waardoor maar ik had het nu door. Een kapotte ziel. Een zwakke ziel… en deze was zo zwak dat het me in eerste instantie niet geraakt had. nu was ik er stiekem een beetje naar op zoek. Kijkend of ik haar kon hjelpen.

Ineens stond ik stil. Wind speelde met mijn haren en de bladeren rilde. ‘no..’ zei ik, rondkijkend. Zieleneters. En dit keer wist ik het zeker! Ik keek ineens achterom, en ik zag er eentje wegschieten. Snel pakte ik mijn tas beter vast… ik moest hier weg. Ze zouden me vermoorden op de meest verschrikkelijke manier! Dus ik zette het op een rennen… zo snel als ik kon! Weg van mijn huis. Richting wie weet waar! En ze zaten me zo dicht op mijn hielen… ik kreeg nauwelijks meer lucht en mijn benen begonnen ruw aan te voelen… mijn lichaam deed dat altijd als ik in zware paniek was. dan kwam dat stomme gen eerder naar boven! Het lukte me om uit hun greep te blijven tot ik viel over een boomwortel. Ik klapte voorover in de bladeren en een aantal zielen ontsnapte en schoten terug het bos in. ‘no no no! Stay!’ zei ik, omhoog willen krabbelend.

21 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 5:42 pm

Evylian

Jake the jerk
Jake the jerk
ik hoorde iets vallen en zg een paar licht bolletje omhogschieten. Meteen draaide ik er heen met me gezicht.. Toen hoorde ik een stem smekend dat ze moesten blijven.. Daarna gelach hard gelach alsof iemand hystirisch werd.. Met een rechte rug liep ik richting het geluid.. en zag iets wat ik niet goed kon plaatsen.. Het waren twee jongens.. eentje met bruin haar stribbelend op de grond en achter hem een jman uit Onion.. Maar dit voeldeniet als een goede man.. zijn lach was gestoort..

22 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 5:49 pm

Jeremiah

Alex the carrot
Alex the carrot
De bladeren hielpen nooit goed mee! En mijn benen nu ook echt niet. Ik draaide me razendsnel om en zag de jongen staan. en ik zag wat hij werkelijk was… een zieleneter. Iemand die me kon vermoorden. ik gaf een gilletje en spartlede weg. De tas met zielen hield ik zo dicht bij me alsof het het meest belangrijjke was.. wat ook zo was! ‘ze zijn weg! Ik heb ze niet meer en al had ik ze wel je zal ze nooit krijgen. You have to kill me first.’ Ik pakte uit mijn broekzak een zakmes, en klikte die open. Er kwam een glans vanaf die zo fel was dat de diepte van de donkerste ogen boven hem acuut te zien was. ‘leave me alone.’ Ik spartelde nog altijd achteruit… en ik durfde mijn magie niet te geberuiken. Dat was altijd echt veel te riskant! Beter doodgaan dan gevangen genomen worden daardoor… de man stopte alleen niet. hij werd alleen maar happier toen hij het mes zag en toen ik hem stap... leek het hem echt helemaal niets te doen. wat me geschokt achterliet.. en hem aleen maar aan kon staren.

23 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 5:53 pm

Evylian

Jake the jerk
Jake the jerk
ik draaide met me ogen.. Ik had een zwak.. om mensen te helpen en zeker als het mij in de problemen bracht.. Hetwas schijnbaar een plus punt want ik dacht bijna niet na toen ik een sprintje nam, sprong en greep de man beet. Zo nam ik hem mee naar de grond.. ik kreunde laag want me rug vermoorde me nu.. ik ging wat rechter zitten en ramdede man recht in zijn gezicht

24 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 6:02 pm

Jeremiah

Alex the carrot
Alex the carrot
Ik sloot mijn ogen toen er ineens iets over me heen vloog en de jongen was ineens van me af. Verbaasd keek ik om me heen, en zag dat er een andere jongen was. ook een zielentraveler? Nee… kon niet… we waren met zo weinig en we zouden nooit stom genoeg zijn een zieleneter te gaan bevechten zonder dat ons eigen leven in gevaar is. Ik kon voor een tijdje niet meer echt bewegen… ik kon alleen maar toekijken.

De zieleneter.. een jongen met sneeuw wit haar en een bijna even witte huid histe naar de nieuwe jongen, ook met wit haar… hij histe en lachte daarna… waarna hij zijn tanden liet zien. Het waren magische tanden.. vol met evil en ik werd er misselijk was. want de slechte magie droop van hem af en onbewust begon mijn eigen magie hem acuut te verdrijven. Niet dat mensen zonder magie daar iets van zouden voelen though. De zieleneter opende zijn mond, en zette zijn tanden in de schouder van de jongen. ‘NEE!’ riep ik en ik stond op.. maar wat kon ik nou doen. ik keek met grote ogen naar de zieleneter, die met een grote lach op zijn gezicht, de ziel van de jongen er uit probeerde te krijgen. Alleen daarvoor had hij niet goed gebeten. Hij moest zijn borst hebben om bij zijn ziel te kunnen. En zo ver zou ik het niet laten komen. Want de jongen’s arm droop al van zijn bloed… ik sloot mijn ogen, en zette mijn goggles beter. Mijn tas deed ik op mijn rug, en ik begon iets in mijn handen te fluisteren. Waarna ik weer begon te blazen. En blazen en blazen… alleen ik was niet snel genoeg! De zieleneter beet door en liet toen los om de jongen weg te gooien. Hij sloeg op de jongen in bladeren vlogen overal heen. en ik blies nog altijd, tot ik genoeg energie had.. en de magie los liet richting de zieleneter.

25 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 6:18 pm

Evylian

Jake the jerk
Jake the jerk
ik bleef de schouders borst en rug slaan van de jongen toen zijn tandne in ijn zj verdwenen Maar de pijn verdoofde de helft al gauw en me ogen begonnen te rollen. toen hij echt door beet bracht ik een zwakte maon uit van diep in me borstkas.trillend lied ik hem los waarna ik voor een meter door de lucht vloog en hard op me rug klapte.. Mezelf alten liggen deed ik niet.. Ik kroop al sne weer omhoog.. tot er een windvlaag voorbij kwam. i kvertelde me zelf dat het de wind was.. niks anders! magie was er niet meer dat bestond niet.. Hevig bloedend strompelde ik voor de jongen met de goggles op.. 'leave him alone' histe ik..

Toen de windstoot de zieleneter geraakt had was hij wat meer naar achtere afgedropen.. Hij lied zjn tandne zien waarna hij hard lachte ' We will meet again' lachte hij daarna. zo verdween hij het bos in.. me ogen nog steeds gigantisch.. 'kom mee' ik pakte de pols van de jongen beet... achter on kwamen de bewakers van de stad aangelopen. ZE hadden dingen gehoord en gezien.. sommige zeiden dat ze magie gevoeld hadden en ik voelde dat ze kwmaen door de trilling in de grond.. 'blijf laag.' zo sloop ik langs wat hogere bossne richting de rand van het bos naar de stad in het gedeelte van Aquilla

26 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 7:14 pm

Jeremiah

Alex the carrot
Alex the carrot
Met grote ogen keek ik toe hoe de windvlaag de zieleneter raakte… ik had net magie gedaan bij iemand anders… well shit dat werd de fabriek voor mij dan. Ik zette mijn goggles op donker en schrok toen mijn pols ineens werd beetgepakt. ‘wacht.. wacht! Je bent..’ begon ik maar ik hoorde nu de bewakers ook. Ik keek razendsnel om… ik moest hier weg. Ze zochtte me! Ik pakte de tas beter beet, en rende met de jongen mee naar de rand van het bos. Het moment dat de zon mijn huid raakte voelde ik meteen dat mijn lichaam me wilde beschermen. Ik bleef een Pryxis persoon. Mijn huid was het bos gewend. Toch kon ik er beter tegen dan iemand van Orion. En maar goed dat mijn goggles op donker stonden! Steeds opnieuw keek ik achterom.. tot we beide neerbukte tussen de laatste struiken in. ‘denk je dat ze wegzijn?’ vroeg ik, mijn mond ietsjes open terwijl ik boven de bosjes uit probeerde te kijken. Daarna kwam mijn aandacht al snel weer op hem te liggen. ‘you’re hurt.’ Fluisterde ik. Ik zou het kunnen genezen… maar ik vertrouwde hem niet echt. Zeker niet na mijn eerste magie actie. Wat als hij me dadelijk ging ondervragen…!?

27 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 7:19 pm

Evylian

Jake the jerk
Jake the jerk
'lower'! ik trok de jongen naar beneden. 'Blijf laag' corrizeerde ik mezelf waarna we door bleven kruipen.. Even bleven we zitten. Ik negeerde de jongen want als we eluidmakte.. zouden ze zo hierheen komen.. 'die poort en daarna normaal lopen.. We moeten een straat recht uit dan komen we op de markt.' en ik deedhet ook ik schoot door de poort de stad in rechte me rug alsof er niks was.. oke ik bloede heftig.. maar niemand had oog er voor.. en dat wist ik. zolang ze maar geen bewakling riepen. dus geen bloed krijgne op een Aquilaar

28 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 7:27 pm

Jeremiah

Alex the carrot
Alex the carrot
Ik keek de jongen al snel weer aan toen hij me terug naar beneden trok en mijn bril sprong automatisch weer op de normale stand. Wat hij soms deed want ik had het handgemaakt… dus het was niet helemaal goed. ‘oke.’ Zei ik snel, kijkend naar de poort… alleen toen was de jongen al ineens een heel eind verder, en ik liep er zo snel mogelijk achteraan. De tas hield ik nu echt niet meer op mijn rug. Ik hield hem in beide armen, bang dat iemand er tegenaan zou knallen en de zielen zou laten ontsnappen. Want met zielen rondlopen.. was een big no no. ‘waar gaan we heen?’ vroeg ik zachtjes terwijl ik moeite had om de langere jongen bij te houden. En dat terwijl hij gewond was. ik ontweek elke druppel bloed die van hem op de gronnd viel,.. waardoor mijn voeten een soort dans deden tijden het lopen.

29 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 7:33 pm

Evylian

Jake the jerk
Jake the jerk
toen we op de markt waren keek ik nog een keer rond. 'Jij gaat nu jouw weg volgen ik de mijne en pas de hell op..' met dat deed ik me mondkapje goed en begon weer te lopen. hij was veilig als hij geen stomme dingen deed!... Ik moest.. maar is langs Mia om een van haar herbs te halenvoor die wond in me schouder wanthet brandde zo heftig.. Welke fatsoenlijk mens beet er nou!

30 Re: Evening of Dawn op vr okt 12, 2018 7:37 pm

Jeremiah

Alex the carrot
Alex the carrot
‘hell..’ zei ik na en ik keek weg, nadenkend. ‘hell… hey.. hey! Jongen.. wacht… die man… hij kwam uit de hel. Ik hoop dat je weet wat je met je wond moet doen want het is geen gewone wond… ik… kan je daarbij helpen, ik deal met dit soort mensen. Zie het als een soort… terug … gave… als dank je wel.’

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 17]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 9 ... 17  Volgende

Permissies van dit forum: