lithium
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
lithium

Express you colorful mind


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

naamloos

2 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 4]

1naamloos Empty naamloos wo feb 17, 2021 3:07 pm

Evylian

Evylian
Jake the jerk
Jake the jerk

monty sloeg wei-li op zijn schouders. Je ma en ik hebben een leuk project te pakken.. een meisje heeft problemen met haar huurder.' ze stonden in de rij van een starbucks. Monty had zin in een grote bak koffie met een heerlijke donut! zijn maag knorde als een gek. Wei-li moeder was Montys begeleider.. of hij haar advocaat in opleiding.. En wei-li was montus beste vriend als sinds de basischool. HOewel ze totaal verschillend waren. leek hun vriendschap groter te zijn dan de meeste mensen dachte.. Monty met zijn rock looks. motoren.. jointjes en golvend zwarte haren.. Naast Wei li

2naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 4:02 pm

ChibiCollections

ChibiCollections
noobie
noobie

Molly:

Verslagen loop ik de starbucks in. Ik heb sterke koffie nodig voor deze lange dag. Stark spreek ik af met mijn advocaten. Ik kijk in mijn portemonee. Eigenlijk heb ik geen geld voor Starbucks want mijn huisbaas heeft een rietje in mijn rekening en zuigt hard. Maar mijn senseo heeft vannochtend de geest gegeven en hier sta ik dus.
Verder valt het me op dat er 2 knappe mannen staan. De enige overeemkomst is t feit dat ze beide man zijn en zwart haar hebben. De ene is net een rockster! De andere ziet er uit of hij je met een enkele blik kan omleggen. Nu niet, zeg ik tegen mezelf, je hebt andere dingen aan je hoofd. Maar een beetje afleiding kan nooit kwaad, zegt een andere stem. Ik negeer t en bestel een dubbele espresso. Op naar het kantoor!

3naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 4:33 pm

Evylian

Evylian
Jake the jerk
Jake the jerk

Wei-li bestelde zijn koffie met toch die chocolade reepje van fairtrade waarop monty een grijns gaf.' had ik kunnen weten. Maar die is ongezond' met dat tilte monty op wei-lis buik en draaide zich om.. hij keek recht in de ogen van de meid achter hen. waarna hij zijn schouder ophaalde. 'kom njog een peuk doen voor we weer aan het werk moeten.' met alles in de hand gingen ze buiten zitten. Ze spraken af om na de sportschool toch sweet home te kijken op netflix.. 'kan me niet voorstellen dat die koreaanse drama's zo goed zijn. ' momperde Monty. hij good zijn koffie naar achtere toe.. dat was het moment dat Wei-li's mobiel af ging. het was zijn moeder die belde dat hij langs most komen voor hun volgende client.. Iets met dat hij standby moest staan want ze hadden vaker gewerkt met die klootzak van een verhuurder. 'Is het dus toch Johnny bad boy' mompelde Monty in zichzelf.. hijh had al vernomen dat er een verhuurder was die misbruik maakte van jonge meiden.. geld weg haalde.. maar ook sexueel.. hun verplichte dat als ze geen geld meer hadden voor de huur ze het in natura konden betalen

4naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 5:14 pm

ChibiCollections

ChibiCollections
noobie
noobie

Molly:

Ik besluit om een tussenstop te maken bij mijn zaak voor ik naar het kantoor ga. Het is een klein pand. Er kunnen ongeveer 12 mensen binnen zitten aan de 4 tafels maar voornamelijk voor afhaal. In de winkel staat Diego, hij bewaakt t fort als ik er niet ben. Hij is de eerste die ik in dienst nam toen dat kon en is op een weekenden kracht na de laatse. Maar zoals het nu gaat weet ik niet hoelang ik hem kan houden.
'Hoe kan ik u helpen?' Vraagt hij. Als hij zich omdraait ziet hij dat ik het ben en kijkt zuur.
'Als je nu al terug bent is het een slecht teken.'
'Ik moet nog gaan, ik kom alleen even kijken.'
Alle tafels zitten vol en er staat nog iemand te wachten op hun ontbijt.
'Alles goed baas!' Dan kijkt hij me aan ' Alles komt goed Molly, ik weet het zeker!'
Met die woorden vertrek ik, snel. Want ik wil niet dat Diego de tranen in mijn ogen ziet.

Als ik bij het advocatekantoor aan kom loop ik naar de receptie. Ik geef mijn naam op en ga wachten in de wachtkamer. Na ongeveer 10 minuten is ze daar De Draak, Helena Zhou.

5naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 7:46 pm

Evylian

Evylian
Jake the jerk
Jake the jerk

Achter Mevrouw Zhou liep monty. zijn muts was af en zijn lere jasjke was uit waaronder hij een gewoon hemd droeg. het was dat Monty echt extreem goed was in dit vak. dat hij zich zo kon kleden..hij keek naar de meid die op hun wachte.. Zhou deed altijd het woord dus Monty bleef stil tot hij zich mocht vorostellen. 'Montenean Drake, welkom' hij wenkte dat ze moest volgen en zo belande ze in helena's kantoor.

6naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 8:09 pm

ChibiCollections

ChibiCollections
noobie
noobie

Molly:

Samen mevrouw Zhou en meneer Drake loop ik het kantoor in en krijg een stoel aangeboden.
Ik kijk nerveus om me heen, nooit had ik verwacht dat ik in deze situatie zou komen te zitten.
'Mevrouw de Bok, kunt u uw nogmaals uw verhaal doen voor mijn collega?' Ze wijst naar de jongeman. Ik doe een lok van mijn rode krullen achter mijn oren en begin te vertellen.
'Het is eigenlijk heel kort. Sinds 3 jaar heb ik mijn eigen broodjes zaak aan De Kade. 1.5 jaar ging t goed, maar sinds dat de zaak echt goed van de grond kwam is de eigenaar van het pand van wie ik het huur steeds meer de huur gaan verhogen. Elke 2 maanden doet hij er 50 euro bovenop. Dit onder het mom van de zaken gaan goed, we moeten hier samen aan verdienen. In mijn contract staat dat maar een maal perjaar verhoogd mag worden maar er valt niet met hem te praten. Ik heb bijna al mijn personeel moeten ontslaan. Weg gaan is geen optie. Dat kan ik niet betalen zolang hij dit blijft doen.'
Ik zucht.

7naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 8:15 pm

Evylian

Evylian
Jake the jerk
Jake the jerk

Monty fronste diep. hij zei alleen niks want zwijgen was meestal de key om mensen te laten praten en natuurlijk Helena deed het officele werk. 'Heb je je documenten bij, waaronder alle contracten?' vroeg ze terwijl ze dingen in haar boek schreef.. monty zag de raders als gaan in het hoofd van helena Zhou.. Hij had zo veel respect voor haar gedachte gang. Hij wist dat ze al bezig wat met de gehele rechtsboeken door te nemen.. hijzelf wist ook wel welk hoofdstuk ze zo zouden bespreken. of de volgende afspraak.

8naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 8:32 pm

ChibiCollections

ChibiCollections
noobie
noobie

Molly:

Ik leg alle papieren op tafel.
'Dit is alles wat ik heb. Is het voldoende?'
Ik kijk haar bang aan.

9naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 8:37 pm

Evylian

Evylian
Jake the jerk
Jake the jerk

Helena bladerde door de documenten waarna ze ze aan monty gaf.. 'Ja is het goed als we die hier houden. of moet mijn collage het terug geven zodra hij het door gelezen heeft?'

Helena schreef weer wat dingen op.. knikte wat waarna ze nog een keer in wat documente nkeek. 'het ziet er uit als een makkelijke zaak, Kun u de naam geven dat uw huurder?' ze was opgstaan om thee in te schenken.. ze nam koffie voor Monty mee en vroeg Molly wat ze wilde.

Monty keek op toen ze terug liep naar haar bureau. 'Het is die gast weer.. Johnny.' Helena keek hem woest aan waarna monty zijn schouder op haalde.' Het is opzich een makkelijke zaak, ZEker met helena er op. Maar mevrouw de bok, johnny weet io nasty manier onder de wet door te komen.'
'Monty!' helena keek nu boos waarop monty zijn schouder op haalde. ' ze moet toch weten waar ze aan begint.. johnny is een klootzak met ook zeer goede advocaten.'

10naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 9:37 pm

ChibiCollections

ChibiCollections
noobie
noobie

Molly:

Dankbaar neem ik de koffie aan van mevrouw Zhou die ze me aanbood.
'Ja het is goed als jullie de papieren houden.'
Ik neem een slok. Drake begint met de shit talk. Alsof ik Diego hoor praten maar dan mixt hij er geen spaans door heen.
Zhou is hier duidelijk niet van gedient.
'Kunnen jullie me helpen? Gaat dit lukken?'

11naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 9:48 pm

Evylian

Evylian
Jake the jerk
Jake the jerk

monty knikte. 'Ja, MAar het word wel lastig.' helena schudde boos haar hoofd. 'meneer Drake..' Weer haalde monty zijn schuiders op en liep naar het bureau toe. 'Helena is de beste, maar we moeten ook van jouw vragen je best te doen. en vooral.. laat je zelf niet wegjagen door hem. ook daar kunnen we je mee helpen.' Monty voelde de ogen van helena. ze keek altijd boos op zijn eerlijkheid.MAar achteraf was de doorn wel uit de wond. 'we willen ook graag voorstellen dat je bij onze psygoloog loopt. Die kan je het beste helpen om hier metnaal sterk uitte komen' ging helena verder.

12naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 9:56 pm

ChibiCollections

ChibiCollections
noobie
noobie

Molly:

Een psygoloog? Voor dit.
'Ik denk niet dat dat nodig zal zijn. Maar bedankt.'
Zhou kijkt me aan.
'Het lijkt ons echt het beste.'
Ik schud mijn hoofd.
'Praten is niet mijn ding, heb ik van mijn vader. Als je een pistool tegen ons hoofd zou houden dan nemen we liever de kogel dan over onze gevoelens te praten.'
Ik wrijf over mijn benen en schop deze een beetje.
'Verder doe ik natuurlijk alles wat nodig is. Wat is de volgende stap?'

13naamloos Empty Re: naamloos wo feb 17, 2021 10:15 pm

Evylian

Evylian
Jake the jerk
Jake the jerk

tegen vrouwen in gaan deed monty dan weer niet hij kende zijn plek.. bij klanten niet bij Helena. ze was als een moeder voor hem dus hij stond op haalde ene hand door zijn haren heen..'we gaan je contract door nemen' en dat deden ze ook. stapje voor stapte. de tijd ging snel voorbij. 'bedankt voor je komst. zien we je volgende week weer.. en onthoud dat je alle brieven die je binnen krjgt goed bewaard. zeker als het gaat over uw verhuurder'

met dat sloten ze alles af. ze schudde de hand waarna ze toe keken hoe Molly weer ging. 'kom po! het is de verkrachtiger Johnny.. we moete naar bij je zoon krijgen.' monty keek helena recht aan. 'je weet wat die smerige gast allemaal met jonge verhuurster doet'

14naamloos Empty Re: naamloos do feb 18, 2021 12:11 am

ChibiCollections

ChibiCollections
noobie
noobie

Molly:

Als ik na dit gesprek weer aan komt bij de broodjes bar, staat Diego met een grijs gezicht achter de toonbank.
'Is Johnny boy weer lsngs geweest?' Vraag ik.
'Erger, mevrouw Ritmeester.'
Aah, Diego's "aardsvijand" iedereen mag haar maar hij moet niks van haar hebben, waarom weet niemand.
'Hoe ging het', vraagt hij om het onderwerp om te zetten.
'Ze gaan helpen, ik leg t nog wel een keer uit, de lunch komt zo. Owja, en ze willen ook dat ik met een of andere psygoloog ga praten, waarom geen idee'.
'Omdat Johnny boy meiden lastig valt?' Waarschijnlijk, maar dat is niet t geval, temminste. Ik maak me meer zorgen om Julia als ze hier elke zaterdag staat. Daarom mag ze hier ook niet alleen zijn. Ik vertrouw haar wel, maar Johnny niet.'
'En mij laat je hier wel achter met hem?' Diego haalt zijn neus op.
Ik loop hem lachend voorbij om me om te kleden en mijn handem te wassen. Dan valt het me op dat er een sterke parfum lucht in het personeels hokje hangt.

15naamloos Empty Re: naamloos do feb 18, 2021 8:39 pm

Evylian

Evylian
Jake the jerk
Jake the jerk

Toen molly weer weg was kwam monty de zaak binnen. Niet om haar te stalken maar die gast achter de bar. Had het adres voor dat ene feestje waar ze massaal neen houden gaan. 'Yo diego" mont werkte al met zijn peuk.' Had je dat adres nog? En komt je baas mee?'

Hij kreeg het adres bedankte Diego en vertrok weer. Die avond stond jij samen met wei li voor de deur van het adres. ,'lets party' het was een rustig feestje. Groep oude schoolgenoten

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 4]

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum